21 Temmuz 2017 Cuma

SOSYAL MEDYA VE GELENEKSEL HABER MEDYASI

Günümüzde çoğu insan ve özellikle de gençler haberleri doğrudan geleneksel medyanın internet sayfalarından takip etmek yerine sosyal medyadan takip ediyorlar. Zaten bu yüzden de geleneksel haber medyası haberlerini sadece kendi web sayfalarında paylaşmıyor, sosyal medya platformlarını da aktif olarak kullanıyorlar.

Peki okurların bir haberi sosyal medyadan ya da haber medyasının web sayfasına girerek okumasının bir önemi var mı? Sonuçta her iki durumda da aynı haberi okumuyor mu? Reuters Enstitüsü'nün Oxford Üniversitesi'yle birlikte yaptığı araştırma farklı şeyler söylüyor. Bu araştırmayı özetleyen bir haber journo.com.tr haber sitesinde yayımlandı.

Raporda, ilk olarak daha önce yayımlanan Digital News Report 2017'den bir tablo yer alıyor.
Tabloya göre, okurların sadece yüzde 32'si haberleri doğrudan haber medyasının sitesine giderek okurken, yüzde 65'i sosyal medyayı ve arama motorlarını kullanıyormuş.

Son araştırmada araştırmacılar şu sorunun peşine düşmüşler: Okurlar bir haberi ilk önce sosyal medyada görmüşlerse, haberin asıl kaynağı olan medyayı mı yoksa haberi gördükleri sosyal medyayı mı hatırlıyorlar?
Tabloya göre, haberi doğrudan medyanın web sitesine girerek okuyanların yüzde 81'i haberi nerede okuduklarını hatırlıyor, sosyal medya üzerinden haberi görerek okuyanların yüzde 47'si haberin kaynağını hatırlıyor, arama motorlarından haberi bulup okuyanların ise sadece yüzde 37'si haberin kaynağını hatırlıyor.

Düzenli okurlar kaynağı daha iyi hatırlıyor

Araştırmanın ilginç bir sonucu da medya organlarının düzenli okurlarıyla ilişkili. Buna göre, bir medya kuruluşunun web sayfasını düzenli olarak ziyaret eden sadık okurlardan haberi doğrudan web sayfasından okuyanların yüzde 92'si; sosyal medya üzerinden okuyanların yüzde 80'i; ve arama motorlarından bularak okuyanların yüzde 72'si haberin kaynağını doğru hatırlıyor.

Araştırma, bilindik medya kuruluşlarının doğru hatırlanma oranının daha yüksek olduğunu da gösteriyor. İşte bu noktada marka sadakati ön plana çıkıyor.

Okurların, haberi yapan medya kuruluşunu hatırlamak yerine haberi ilk gördükleri platformu hatırlamalarının ne gibi bir sonucu olabilir? Acaba az bilinen medya kuruluşları haberlerini sosyal medya platrformlarından paylaşmakla hata mı ediyorlar?
 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Chat GPT ile yapay zekânın gazetecilikte kullanımını konuştuk

Chat GPT seninle yapay zek â nın gazetecilikte kullanımına ilişkin bir röportaj yapabilir miyiz? Tabii ki! Yapay zek â nın gazetecilikteki...